Close
Logo

Wie Zijn Wij?

Cubanfoodla - Deze Populaire Wijn Ratings En Reviews, Het Idee Van Unieke Recepten, Informatie Over De Combinaties Van Berichtgeving En Handige Gidsen.

Cultuur

Wanneer zijn wijnkelders persoonlijke uitspraken geworden?

Of je nu net begint met je wijn reis – flessen kopen om bij de hand te hebben voor ontspanning op het werk of diners met vrienden – of een die-hard verzamelaar die de Wine Enthusiast religieus volgt Vintage grafiek Om erachter te komen wanneer je die 20 jaar oude voorraad kunt ontkurken, is het cruciaal voor je plezier om te weten hoe je je wijn op de juiste manier bewaart. In deze aflevering van de Wine Enthusiast-podcast verkennen onze VP Content, Dara P. Kapoor, en onze Chief Revenue & Education Officer, Marshall Tilden III, de vijanden van wijn , de basisprincipes van wijnopslag en hoe trends zich hebben ontwikkeld.



We ontdekken ook een paar dingen:

  • Wat iemands wijnopslag over hem of haar zegt
  • De duurste op maat gemaakte wijnkelderverzoeken die het team van Marshall ooit heeft ontvangen
  • Als je Caymus leuk vindt, zul je er ook van houden meester
  • Waar Marshall het liefst zijn kussen mee naartoe zou nemen

In tegenstelling tot andere dranken evolueert wijn in de loop van de tijd, waardoor de bewaaromstandigheden van cruciaal belang zijn voor de kwaliteit ervan. Maar wijn is ook kunst, het soort waar je trots op moet zijn om aan anderen te laten zien, of je collectie nu in je eetzaal staat of in een ondergrondse ruimte waar je alleen op uitnodiging gebruik van kunt maken. Er is een opslagoplossing voor iedereen en elk budget. Om erachter te komen wat goed voor u is, neem vandaag nog contact met ons op !

  Apple Podcast-logo
  Google Podcast-logo

Ontwerp de wijnkelder van uw dromen!

Of u nu een paar kisten of een paar duizend flessen heeft, ons team van professionele wijnbewaarconsulenten kan u helpen.



Neem vandaag nog contact met ons op

Afleveringtranscriptie

Afschriften worden gegenereerd met behulp van een combinatie van spraakherkenningssoftware en menselijke transcribenten, en kunnen fouten bevatten. Controleer de bijbehorende audio voordat u citeert.

Sprekers: Dara P. Kapoor, Marshall Tilden III, DWS, CSW

Dara P. Kapoor 00:08

Hallo en welkom bij de Wine Enthusiast-podcast, jouw drankcultuur en de mensen die deze besturen. Ik ben Dara Kapoor, hoofd inhoud hier bij Wine Enthusiast. En vandaag praat ik met Marshall Tilden, onze Chief Revenue and Education Officer, over wijnkelders, van de meest buitensporige tot betaalbare en praktische oplossingen. We hebben ook onderzocht hoe een wijnkelder verschilt van een wijnkoeler en hoe je precies weet wat je nodig hebt. Hallo, ik ben Dara Kapoor, de VP content bij Wine Enthusiast en ik zit hier met Marshall Tilden de derde, onze Chief Revenue Officer en Education Officer – twee hoofdtitels zijn een groot probleem. En we praten vandaag omdat ik meer wil weten over wijnkelders. Ik ben ongeveer tweeënhalf jaar geleden begonnen bij Wine Enthusiast. Ik ben relatief nieuw, een baby in de wijnwereld als je wilt, en ik heb een paar vragen. Ik heb een WSET Level Two-certificering. Hartelijk dank aan mijn coach hier.

01:12

Maar er is veel dat we doen bij Wine Enthusiast waarvan ik denk dat vanuit het perspectief van de algemene consument of klant, vooral voor nieuwe klanten, er enkele vragen zijn die we volgens mij kunnen verduidelijken over wie een wijnkelder nodig heeft. Hoe kies je een wijnkelder, en ik dacht dat we deze vrijdag gewoon wat zouden rondhangen, een fles zouden drinken en zouden bespreken wat we hier het beste kunnen.

Marshall Tilden III, DWS, CSW 01:32

Ja, ik heb het gevoel dat we dit gesprek waarschijnlijk meerdere keren buiten de ether hebben gevoerd. Maar laten we, ja, laten we tot de kern van de zaak komen. Ja, het is zo’n belangrijk onderwerp en om zoveel redenen, en het is een leuk onderwerp. Moeten we eerst beginnen, de Wine Enthusiast zoals het vrijdag is, en ik heb deze zelf met één arm geopend. Dus mijn excuses voor de eenarmige capriolen van vandaag. Ik probeer mijn zoon en mijn neefje op de hellingen op het board bij te houden, het ging niet zo goed. Dus we drinken hier een Dominus van het landgoed uit 2020, een wijn die we hebben gedronken via Wine Express, verschillende jaargangen die ze voornamelijk Napa maken. Dit is hun Sonoma. Oh nee, het spijt me. Dit is een Napa 20 (2019 was een Sonoma), dus dit is allemaal Napa-fruit. 20 is een interessante vintage, mensen hebben een aantal, weet je, connotaties vanwege de rook van de vuren en er was te veel rookgeur. Ik heb veel jaren twintig gehad die fantastisch zijn. En ik heb een aantal jaren twintig gehad die niet zo geweldig waren. Ik laat jou hierover oordelen. Proost. Proost.

Dara P. Kapoor 02:38

Dat zijn vrijdagvibes. Ja. O ja. Het is een week geleden en ik kom er meteen uit.

Marshall Tilden III, DWS, CSW 02:46

Ik ga, weet je, de kat uit de zak laten over je liefde voor Caymus.

Dara P. Kapoor 02:54

En dus moet ik echt een disclaimer plaatsen als hij daarmee klaar is.

Marshall Tilden III, DWS, CSW 02:58

Maar ik wil wel iets meenemen waarvan jij weet, dat mensen niet weten. Rechts? Nou, ik weet het niet. Weet je dat gewoon niet. Het is niet beschikbaar. En het is een koele wijn. Het is een canvas van echt goede kwaliteit, met heel rijk, weet je, heel dicht fruit. Leuk. Oh God. Mooie integratie. Ja. En het is, weet je, een fractie van de prijs.

Dara P. Kapoor 03:20

Normaal gesproken zullen we bij Wine Enthusiast spugen, maar vandaag is het vrijdag. Ik denk dat ik nog een paar slokjes kan nemen. Laten we het eens hebben over wijnkelders. Fundamentele vraag, rudimentair, we gebruiken de termen wijnkelder en wijnkoelkast en wijnkoeler soms door elkaar. Kun je even de verschillen tussen al deze termen uiteenzetten?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 03:54

Er zijn dus verschillen. En het komt eigenlijk neer op bescherming tegen de vijf grote vijanden van wijn. En dat is het verschil tussen alle soorten windopslagniveaus, juist, goed, beter, best. En naarmate je hogerop gaat, omdat je temperatuur als eerste vijand hebt: vochtigheid, licht, trillingen en geuren. Wijn heeft daar een hekel aan als het om opslag op langere termijn gaat. Dus als u alleen maar een wijnkoeler of wijnkoelkast heeft, krijgt u eigenlijk alleen maar bescherming tegen het ontsnappen van de temperatuur op het juiste moment. Juist, wat de meeste mensen prima vinden. Je hebt flessen waar je een paar maanden per jaar aan vasthoudt, je hebt ze in je keuken staan, je wilt ze er op de juiste temperatuur uithalen. Die typische wijnkoelkasten beschermen niet tegen vocht. Ze hebben misschien wat UV-bescherming, de trillingen zijn misschien niet verschrikkelijk, en ze hebben waarschijnlijk geen filter of iets dat de lucht schoon houdt om de geuren te helpen bestrijden. Rechts. Dus als je je wijnkoelkast in je keuken hebt staan, en je bent knoflook en uien aan het koken, dan doe je die deur open om een ​​fles te pakken. Die knoflook- en uiengeuren gaan in de koelkast en kunnen over langere tijd de wijn aantasten. Wijnkelders, of het nu een vrijstaande unit is of een ruimte met gecontroleerde temperatuur, beschermen tegen alle vijanden van wijn. Dus je hebt onderhoud of controle van de luchtvochtigheid, je hebt compressoren met lagere trillingen, zodat ze niet trillen, je hebt bescherming tegen geurtjes, en je hebt meer bescherming tegen UV-licht op die glazen deuren, zijn dat zulke geweldige, met glas omsloten cellen? O ja. Zoals die glazen wanden, toch? De baller-exemplaren, precies, dus die hebben UV-bescherming. Dus dat is echt een verschil: een wijnkoelkast beschermt alleen tegen temperatuur of houdt de juiste temperatuur vast. Wijnkelders houden rekening met alle vijanden van wijn.

Dara P. Kapoor 05:39

Oké, als ik ga investeren in een heel geavanceerd, op maat gemaakt koelsysteem, dan heb ik een wijnkamer die nog beter is, als je wilt, alsof echte fantasie mijn huis niet vernietigt. Hoe lang moet ik wijn verzamelen, zoals: wat ben ik? Bewaar ik 20 jaar? En door 10 jaar te bewaren? Hoeveel tijd – 100 jaar?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 06:05

Ik bedoel, ik kan dit op twintig verschillende manieren beantwoorden. Het gemakkelijke antwoord is dat het ervan afhangt. En de reden dat het ervan afhangt is dat iedereen anders is. Het merendeel van de wijn is niet bedoeld om te rijpen, het merendeel van de geproduceerde wijn is bedoeld voor consumptie. Het is alsof ik het getal vergeet... vijf 5% op wijnen. 10% van de wijnen in de wereld zijn eigenlijk bedoeld om te rijpen. Nu zijn het meestal dingen waar we van genieten, zoals deze wijn die heel mooi zal verouderen, ook al drinkt hij prachtig uit de doos, toch? Dus wijn kan rijpen, vijf jaar, 10 jaar, 50 jaar, afhankelijk van wat de wijn is, de vraag wordt dan: ga je ervan genieten? Ga je over 10 of 15 jaar van die wijn genieten als de alcohol een beetje inzakt en de tannines verzachten? En dat fruit van fris en levendig naar gedroogd gaat, en die aardse tonen beginnen naar voren te komen? Daarom heb ik een kelder. En daarom ben ik zo gepassioneerd over het bewaren van wijn. En het is belangrijk. Dus om je vraag te beantwoorden: als je die wijn zes maanden tot een jaar in je kamer hebt staan, wat gebeurt er dan als hij niet op de juiste temperatuur is? Het versnelt het verouderingsproces, toch? Dus als deze wijn vijf tot tien jaar zou kunnen rijpen, wat volgens mij zou kunnen bij 70-72 graden, dan zal hij daar binnen zes maanden tot een jaar zijn. Eerlijk, toch? Je bent dus niet noodzakelijkerwijs je wijn aan het koken, maar je versnelt het verouderingsproces, en de wijn zal zich sneller ontwikkelen bij een hogere temperatuur. En dan wordt het probleem dat wijn een niveau bereikt, hij bereikt zijn hoogtepunt, toch, en hij blijft een tijdje op die piek en blijft in dat echt optimale drinkvenster. Als het snel omhoog gaat. Het valt snel af. En dus is je drinkvenster erg klein. En als je het mist, dan heb je een hele mooie fles azijn die in je prachtige wijnkamer staat, dat weet je.

Dara P. Kapoor 07:55

Ja, weet je, dit brengt me bij mijn volgende vraag: hoeveel consumenten hebben alle informatie die jij hebt? En naar jouw mening, plaatsen sommigen van hen deze systemen alleen maar omdat ze er cool uitzien, omdat veel ervan prachtig zijn? . En ik kan je niet vertellen dat ik zou weten hoe ik iets twintig jaar lang moet laten rijpen, wanneer ik het eruit moet halen en wanneer ik ervan moet genieten. Maar ik kan je vertellen dat sommige van deze ontwerpen, vooral zoals de trend onder de trap, zo prachtig zijn. Voor mij is het een kunstwerk, dus ik wil gewoon dat ze genieten van de kunst van wijn en de schoonheid ervan. Ja. Weet u echt wat de bedoeling van de consument is als u deze systemen bouwt? En maakt niet uit?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 08:35

Ja, geweldige vragen. En eerlijk gezegd is het zo dat sommigen dat wel doen, anderen niet. En sommigen hebben die teleurstellende ervaring gehad. En daarom zijn ze er weer voor de koelunit. Dus en dat is waarom en dat is waarom ons team doet wat we doen, toch? Als een klant belt en zegt: Hé, ik moet naar beneden, dan ga ik een wijnkamer bouwen. De eerste vraag uit een van onze wijnwinkels: de mond van de adviseur is geweldig. Hoe ben je van plan die kamer te koelen? Rechts? Gaan we opbouwen? Omdat de eerste en belangrijkste vraag koeling is, om er zeker van te zijn dat de consument, de verzamelaar, begrijpt dat je zonder een goed temperatuurgecontroleerd systeem of een goede kamer al die mooie wijn die je bewaart, mogelijk op het spel zet? Rechts? Sommigen maakt het niet uit. Sommigen willen gewoon de esthetiek. Ze willen gewoon die displayrekken. Dus het is allemaal goed en wel. Maar het is onze taak om elke klant die langskomt voor te lichten en te zeggen: laten we ervoor zorgen dat als je deze oude flessen Mouton hebt, ja, deze oude flessen Silver Oak of deze oude flessen, wat ze ook verzamelen, toch? Dat ze op de juiste manier ouder worden, zoals jij dat wilt. Dus over tien jaar open je niet alleen een heel mooi etiket met gekookte wijn, maar ook die wijn die is geëvolueerd tot waar hij op de juiste manier moet rijpen. Dus hoeveel mensen zijn zich ervan bewust dat ik meer denk dan jij weet, ik denk meer dan jij denkt. En ik denk dat een groot deel ervan komt doordat ze een ervaring hebben gehad, dus ik kan de mijne delen. Dus voordat ik bij Wine Enthusiast ging werken, ben ik hier sinds 2005. Mijn eerste kleine wijnkoelkast voor 16 flessen, een compressorgekoelde wijnkoelkast, geen wijnkelder, een klein mannetje. En ik had een fles Barolo die ik bewaarde voor een speciale gelegenheid en we gingen uit voor mijn ouders voor een van hun grote jubilea. En ik had het zo'n vijf of zes jaar bewaard in deze kleine kelder, en ik kon niet wachten om het te openen, toch? Omdat ik het al vijf, zes jaar heb, zal het heerlijk zijn. En ik opende het. En toen ik het openmaakte, voelde ik dat de kurk een beetje droog was. Ik dacht: oké, kijk maar wat er gebeurt. En het werd neergeschoten, de kurk droogde uit, er kwam lucht in. En het was helemaal weg. Het was geoxideerd. En het was het meest teleurstellend. Ik huil bijna, omdat ik denk dat het zo teleurstellend was. Het was verschrikkelijk. Het was verschrikkelijk. Het teleurstellende gevoel. Ja. En ik herinner me dat ik dacht dat ik dat nooit meer wil hebben. Rechts? En dus kwam ik erachter, ik keek naar manieren, hoe krijg ik vocht in mijn wijnkelder. En weet je, je kunt een natte spons worden en hem erin stoppen als een soort tupperware. Maar er zijn manieren om te geïmproviseerd, toch. En ik zei gewoon tegen mezelf: zodra ik een verzameling kon krijgen, wilde ik er zeker van zijn dat ik deze echt goed bewaarde voor de exemplaren die ik wilde laten rijpen. En dat is wat ik aanbeveel, weet je, ons team raadt aan: denk niet aan je hele verzameling, want het grootste deel van je verzameling ga je waarschijnlijk binnen zes maanden of een jaar opdrinken, het gaat wees goed. Maar hoe zit het met die ene of twee flessen die je van plan bent vijf of tien jaar te laten rijpen? Omdat dat degenen zijn die de beste bescherming nodig hebben. En dat zijn degenen waar u aan moet denken als u nadenkt over de mogelijkheden voor wijnopslag.

Dara P. Kapoor 11:47

En hoe zit het als u wijn ruilt en deze ophaalt?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 11:50 uur

Ik bedoel, natuurlijk qua investeringen, ja, ik bedoel, als je je wijn verkoopt, verkoop je modellen, en je hebt er afbeeldingen en video's van in een goede temperatuurgecontroleerde omgeving in een kelder, je voegt waarde toe, je krijgt er een hoge dollar voor, weet je, in plaats van dat je daar maar blijft zitten, weet je, het maakt een groot verschil. Mensen weten het.

Dara P. Kapoor 12:08

Dus als een klant geïnteresseerd is in het verkennen van zijn opties en niet weet waar hij moet beginnen, leid mij dan gewoon door het proces van: Ik wil naar Wine Enthusiast. Ik heb een oplossing voor wijnopslag nodig. Ik wil dat het temperatuurgecontroleerd is. Ik denk dat ik iets meer ontworpen wil hebben. Wat is dat proces? Wat doet de consument?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 12:33

Dus de eerste vraag: ze doen precies dat, toch? Ze kijken naar onze catalogus, ze kijken online en zeggen: weet je, ik heb zoveel flessen als ik nodig heb. Laat het me weten, zoek uit wat we hier nodig hebben. En dus, weet je, de eerste vraag die altijd zal vragen hoeveel flessen je hebt, toch? Wat is uw verzameling – 20 flessen bij 50 flessen, 500 flessen, omdat u altijd een opslagoplossing wilt hebben die iets groter is dan wat u heeft. Omdat je er altijd overheen zult groeien, heb je wat je ook hebt. Als je een kelder voor 50 flessen krijgt, krijg je op een gegeven moment een kelder voor 100 flessen, dan heb je 10 flessen bovenop de kelder, dan heb je 30 flessen. daarnaast ontgroei je altijd welke cel dan ook, dus je wilt iets krijgen dat waarschijnlijk 20 tot 50% meer is dan wat je huidige opslagruimte is. Dus je hebt je capaciteit bepaald, heb je een kamer in gedachten? Heeft u plannen om een ​​wijnkelder te bouwen en als u dat doet, willen wij graag met u bespreken wat daar allemaal bij komt kijken. Dit wordt een bouwproject. Je moet een kamer bouwen met een bepaald soort materiaal, een bepaald soort isolatie. We hebben dampschermen nodig. We moeten de juiste constructie maken. ruimte voor de koelunit en hebben een uitsparing. Dus je weet het. Ben je toe aan een bouwproject als je iets in je huis gaat inbouwen, toch? soms worden mensen afgeschrikt, maar soms is het precies wat ze willen. Ze hebben hun hele kelder, ze willen er een hoekje van nemen, een kelder bouwen, fantastisch, waar je meestal voor 500 flessen of meer begint te entertainen, want de waarheid is dat de kosten onbetaalbaar zijn, het ontwerpen van rekken, het koelsysteem voor de wijnkelder, de constructie, de installatie, al dat soort dingen. Je weet dat het niet goedkoop is om te doen, vooral tegenwoordig met de materiaal- en arbeidskosten. Dus als je naar de kosten per fles kijkt, weet je ongeveer 20 tot $ 30, bijna minimaal bij het bouwen van een kelder bij je thuis. Dus we willen gewoon dat gesprek voeren en ervoor zorgen dat mensen zich van tevoren bewust zijn voordat je in een konijnenhol terechtkomt.

Dara P. Kapoor 14:30 uur

Je geeft ze dus echt wat ze echt moeten weten en maakt geen misbruik van wat ze niet weten.

Marshall Tilden III, DWS, CSW 14:36

Ja. De andere reden is dat als je een paar honderd flessen hebt, 200-400 flessen, er een heleboel geweldige wijnopslagkelders in de koelkast staan. Vrijstaand, noemden we dat vroeger. Vrijstaande wijnkasten, maar het is wel een hele goede omschrijving, toch? Het is een kast, een wijnkast met temperatuurregeling waarin je wijn wordt tentoongesteld, zoals de VW waar we hier naar kijken, toch? Dat beschermt uw wijn die naadloos is. Dus, maar het is een eenvoudig proces, toch? Je hebt je capaciteit berekend, 400 flessen, je hebt een paar eenheden nodig, ze zien er prachtig uit. Ze komen het huis binnen, ze brengen het binnen en je bent binnen een dag klaar. Het bouwen van een wijnkelder is een project. Nu is het een kamer in je huis, het is een gevoel van trots, het is een gevoel van plezier. Het is een onderhoudend gebied, al dat soort dingen. Dus maar we willen gewoon uitleggen: oké, dit is wat optie A allemaal gaat doen en hoeveel flessen je kunt opslaan. Maar hier is optie B, die misschien iets minder kost, en u een vergelijkbare, zo niet gelijke opslagomgeving voor uw wijn biedt. En trouwens, weet je, het gaat een dag duren, geen drie maanden. Dus dat is echt het doel. En dan komen we tot de kern van de zaak: wat is de collectie? Hoe lang moet u uw wijnen bewaren? We zijn: Wat is uw elektrische situatie, juist, vooral voor een koelsysteem voor een wijnkelder, dat, weet u, misschien met een vaste bedrading in het stopcontact zal worden aangesloten. Onze adviseurs voor wijnwinkels kijken dus niet alleen maar naar welke kast zinvol is. Ze moeten weten hoe ze moeten ontwerpen, dus ontwerpwerk, ze moeten HVAC kennen, jij moet weten hoe ver de leidingen moeten lopen? Waar is de elektriciteit? Rechts? Waar zijn de zuigleidingen, waar gaat de vloeistofleiding naartoe. Er zijn dus veel details die ze zowel met de klant als met de klanten zullen doornemen. Normaal gesproken heeft een verzamelaar aannemers, bouwers en eigen HVAC's die een conferentiegesprek zullen voeren om er zeker van te zijn dat de plannen, de architectonische plannen waar ze naar kijken, overeenkomen met wat we willen doen in de toekomst. dat keldergedeelte. Het is dus technisch.

Dara P. Kapoor 16:46

En dit alles is gratis? Het advies, snap je?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 16:49

Zeker is.

Dara P. Kapoor 16:51

Dus ik kan gewoon Wine Enthusiast bellen, of naar de website gaan. Ik kan een manier vinden om contact op te nemen met deze vertegenwoordigers?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 16:58

Het zou het gemakkelijkste moeten zijn dat je ooit in je leven hebt gedaan. Als dat niet zo is, doen we ons werk niet.

Dara P. Kapoor 17:04

Ik ga dat controleren. Ja, ja, precies.

Marshall Tilden III, DWS, CSW 17:07

Maar ja, dus jouw, jouw Het consult is gratis. Als we eenmaal met het ontwerp bezig zijn, en er zijn herzieningen en dat soort dingen, dan zijn er, weet je, er bepaalde kosten aan verbonden, maar om eerlijk te zijn, het is meer gewoon om te betalen voor de tijd die erin zit ontwerpwerk, toch. Maar om het consult te krijgen, bedoel ik, ik kan me voorstellen dat niet iedereen echt weet wat ze nodig hebben of begrijpt wat ze nodig hebben. Je kunt dus 30 minuten per uur een gratis gesprek met iemand voeren, hoe lang het ook duurt voordat hij of zij weet wat hij of zij nodig heeft. Dat is onze taak. Ik bedoel, het is echt onze taak. En mensen zullen het soms jaren later doen, toch? Zo van, hé, ik ga over een jaar of twee uit mijn huis verhuizen. En weet je, ik zag net dit huis op Zillow. En het lijkt erop dat ik er een wijnkelder in zou kunnen plaatsen, we beginnen met het ontwerpproces. Ik bedoel, we hebben wel wat dimensies nodig, je hebt wat basisinformatie nodig om het proces te starten. Maar ja, dat is wat wij doen. Dat willen we, we willen onderwijzen, en we willen mensen helpen enthousiast te zijn, toch? Dit is waar we zitten, niemand heeft echt een wijnkelder nodig. Het is dus geen noodzaak, dit is een luxe. En, en het moet leuk zijn. En het moet leerzaam zijn, en het moet iemand zijn die van begin tot eind van de hele ervaring geniet. En dat is echt wat we proberen te doen.

Dara P. Kapoor 18:17

Ik bedoel, ik ben bevooroordeeld omdat ik hier werk. Maar ik heb het gevoel dat jullie dat allemaal doen. Ik werk aan de mediakant. En ik werk elke dag steeds meer met het team van Marshall. Dus ik krijg de opleiding, ik leer hoe ze verkopen. En ik weet gewoon dat ik met je samenwerk, hoe aardig je bent in het uitleggen van dingen, hoeveel tijd je nodig hebt om dingen uit te leggen en de passie die je hebt, het werkt aanstekelijk. Dat is toch het leuke van wijn, toch? Het brengt gewoon allerlei niveaus van mensen bij elkaar. En we kunnen om verschillende redenen nog steeds van iets genieten.

Marshall Tilden III, DWS, CSW 18:46

Ja, je hebt groot gelijk. En bedankt en ik waardeer dat en het is de passie die ik overdraag aan het feit dat mijn vrouw, je weet wel, me soms wil vermoorden omdat het werk is, maar op andere momenten dringt het ook tot haar door als ze opeens een glas heeft en is als oh, dit is geweldig. Wat is het? En dan oh, de ogen gaan open toch? Alles komt een beetje goed uit de verf. Ik vergelijk het in veel opzichten met golf, vergeleken met wat je net zei, omdat we op totaal verschillende niveaus kunnen zitten wat betreft onze kennis en hoe onze waardering gaat, maar jij en ik kunnen hier nog steeds zitten en op dezelfde manier genieten van deze fles wijn. hetzelfde als wanneer u gaat golfen. Ik ga het spelen Rob. Hij vermoordt mij. Als Rob en ik uitgaan, hebben we een geweldige tijd, ook al is hij mij met vijftien slagen voorsprong, omdat we samen hetzelfde spel kunnen spelen, hetzelfde spel kunnen waarderen en samen van elkaars gezelschap kunnen genieten, zelfs op verschillende niveaus. Dat is dus precies wat we hier proberen te doen door ervoor te zorgen dat uw collecties zo leuk mogelijk zijn. Wat uw behoefte ook is. We moeten genieten van wat we goed doen of wat we doen.

Dara P. Kapoor 20:01

Dus nu gaan we dieper in op de echt leuke dingen. Naar mijn bescheiden mening. Je zei dat je dit al sinds 2005 doet? Ja. Hoe zijn de trends in wijnkelders in die periode veranderd?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 20:45

Toen we net begonnen, was de opslag … wijnkelders waren mooi ja, maar de capaciteit was koning: hoeveel flessen kon je opslaan? Het was capaciteitscapaciteit. En ergens, misschien een decennium of zo geleden, misschien een beetje minder, ineens... Er waren altijd presentatieplanken, opties, toch, je kon altijd een presentatieplank buiten een van de kasten plaatsen om er leuk uit te zien. Maar van binnen gaven ze niet zoveel om de etiketten, ze wilden de flessen erin hebben. Displayplanken verkochten niet omdat het was van: Oh, je zet een displayplank, de fles gaat omhoog kantelen, je verliest daar een opbergkist, vergeet het maar, ik heb hem niet nodig. En toen kwam er ineens dit label naar voren, dit soort labelweergave. En weet je, er zijn deze VintageView-rekken en toen begon het displayplankje een beetje grip te krijgen. En weet je, ik geef de eer aan Adam Strum, medeoprichter van Wine Enthusiast, die daar de vinger op legde en zei: we moeten hier iets mee doen. Hij zegt dat dit de trend is en dat dit gebeurt. En zo werd VinoView geboren. En ineens wilden mensen hun displays laten zien. Ze wilden hun labels laten zien, ze wilden hun labels laten zien, ze wilden die displayrekken met die glazen wanden. En het is echt niet veranderd sinds ik bedoel, dit is zoals je zei dat je het opnieuw wilde gebruiken. Dit is wat je hebt gezien sinds je hier bent, toch? En mensen willen hun label zien. En ik denk dat veel labels ook een lange weg hebben afgelegd. Wijnhuizen stoppen meer in hun verpakkingen en uitstallingen. En doelbewust gelijk, het is een kunstwerk en soms hebben ze zelfs samenwerkingen met kunstenaars. Toen ik voor het eerst begon, was er een trend met meerdere temperaturen, waarbij de units een rode wijnservies bovenaan hadden, opslag in het midden en witte wijnservies onderaan. Rechts. En het wordt soms nog steeds gebruikt voor commerciële doeleinden, maar het gaat nu echt steeds meer richting alleen maar rijping, zelfs dubbele zones... alle wijnwinkels op dezelfde temperatuur, rode wijn, champagne, port, wat het ook is 55 graden 53 tot 57 graden. Het enige waarvoor je een dubbele zone nodig hebt, is de bediening, omdat witte wijnen kouder worden geserveerd dan rode wijnen. Dus als je wijn laat rijpen en voor langere tijd bewaart, is alles in één zone en op één temperatuur. De trend weg van meerdere zones, dubbele zones is er nog steeds, want vooral als je het in je keuken en eetkamer hebt staan ​​en je wilt witte witte wijn die klaar staat om te serveren, is dat logisch. Dubbele zone is geweldig. Maar vaker wel dan niet zullen we oplossingen voor meerdere opslag in een huis zien. Beneden is bijvoorbeeld wat ze aan het verouderen zijn. Dat zijn de verzamelobjecten. Bovenaan staat wat ze de komende maanden gaan drinken.

Dara P. Kapoor 24:29

Nog een vraag over deze trends: denkt u dat ze ook een weerspiegeling zijn van de trends in de wijnindustrie van die tijd? Ik weet dat Adam ons goed heeft geïnformeerd. Weet je waarom Wine Enthusiast zelfs als bedrijf begon toen het in 1979 gebeurde? Wijn was niet zo populair als nu, het was ook niet zo toegankelijk. Dus als je deze dingen tegen mij zegt, is het logisch. Oké, het ging over functionaliteit. Nu, denk ik, jaren later, is het een statussymbool. Er zijn dus niet alleen artistieke samenwerkingen op labels. Maar in hoeverre is dat een reactie op de trend dat consumenten willen pronken?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 25:09

Het is een heel goed punt. Het antwoord is ja. Ik denk dat het te maken heeft met wat, weet je, de trends in de branche zijn. En wat jouw punt betreft: een van de grootste die ik vergat te vermelden was de glazen wijnkelder in de woonkamer. Rechts? Ja. Je ziet het de hele tijd. En die zijn niet voor gephotoshopte wijnkelders. Iemand heeft in zijn woonkamer aan de achtermuur tentoonstellingsrekken staan, een grote glazen deur met grote Franse deuren. En het is momenteel een enorme trend, precies om die reden willen mensen je hun collectie laten zien. Ze willen pronken met hun collectie. Anderen willen mensen meenemen in hun passie, wijnen maken deel uit van hun leven. En als ze aan tafel gaan of voor het eten gaan zitten en op de bank gaan zitten, trekken ze een fles wijn open. En het is hun manier om het gevoel te krijgen dat ze voortdurend verwikkeld zijn in de wijncultuur.

Dara P. Kapoor 26:06

Ik ben er zeker van dat je in de jaren dat je dit doet, voor beroemdheden hebt gewerkt. Het kunnen beroemdheden uit de industrie zijn, het kunnen Hollywood-beroemdheden zijn, sportberoemdheden... Vertel ons eens, voor alle voyeurs onder ons, wat zijn enkele van de gekste en duurste functies waar mensen om hebben gevraagd?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 26:32

Wat echt interessant is, is dat het meestal niet de beroemdheden en sterren zijn die de gekste eigenschappen willen. Laten we eerlijk zijn, we weten dat mensen in de financiële wereld een paar dollar verdienen, echte titanen van de industrie, ze hebben een paar dollar om rond te gooien. Dus dat zijn meestal degenen die alles uit de kast halen, het soort dingen voor mijn kelder pimpen. In termen van: ik zal het over beroemdheden hebben, en de meesten van hen willen echt niet gedeeld worden, maar we kunnen gewoon zeggen: een van de meest geliefde, je weet wel, presentatoren van ochtendradio/tv-shows, die in New York woont , was zo vriendelijk om ons zijn kelder te laten doen. En een van de filmische icoonboksers van onze tijd is ook een klant. Ik denk dat de waarheid is dat van alle gekke vragen in de gekke ontwerpen, het deze mensen zijn die super gepassioneerd zijn over hun huis, meer dan over wijn. En wat ik daarmee bedoel is … een van mijn klanten heeft een kelder laten ontwerpen en drinkt geen wijn, maar vanwege wie hij was en het entertainment dat hij deed, had zijn huis een wijnkelder nodig. En het was een van de duurste. Hij hield ervan om te entertainen, hij hield ervan om mensen in zijn huis te verwelkomen en te pronken. Hij was zo trots op zijn huis dat hij wilde dat elke centimeter van de wijnkelder perfect was. En het is en het is iets dat we zijn gaan fotograferen en filmen en dat kun je zien op onze website, en hij heeft een glazen wand die de hele voorkant bedekt. Nu gebruiken we meestal glas van een halve centimeter dik. Glas isoleert niet goed. Je moet dus de koelunits vergroten. En er zijn waarden en vergelijkingen die we maken, maar hij wilde glas van drie kwart inch. Ik zei: nou, je wint maar een halve R-waarde. Veel isolatiewaarde zal het niet toevoegen. Hij zei: het maakt niet uit, het zal er rijker uitzien, het zal er dikker uitzien, en het zal er beter uitzien in mijn wijnkelder. Dus ja, ik zei: nou, ik zei dat het heel moeilijk zal zijn om hier binnen te komen, omdat glas zwaar is. Hij zegt: maak je geen zorgen, ik heb mensen die dat kunnen. Hij wilde een verhoogd plafond met panelen van specifiek hout... de details die hij op elk ding had, waren verbazingwekkend. En hij gaf er geld voor uit, maar dat was wat hij wilde.

Dara P. Kapoor 26:34

Wat is het meeste dat iemand aan een kelder heeft uitgegeven? Hoe hoog kunnen deze prijzen bijvoorbeeld oplopen?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 29:24

We hebben bijna een half miljoen op de cel gezeten, en dat is voor iemand als deze. En voorlopig is zijn verzameling gegroeid en is hij eigenlijk begonnen met het drinken van wijn sinds hij zijn wijnkelder kreeg. Maar als je een collectie hebt die 3 miljoen, 5 miljoen, 10 miljoen kan zijn, als je naar een percentage kijkt... Het is net als wanneer je een EuroCave hebt van $4.000, $5.000 en je hebt daar $20.000-$40.000 aan wijn in, de vergelijking is ongeveer hetzelfde. Een wijnkelder voor 2.000 tot 3.000 flessen voor bijna een half miljoen dollar, terwijl je voor $ 10 miljoen aan wijn hebt. Dat die vergelijking nog steeds klopt, waarom het thuis werkt en waarom het zo belangrijk is voor die specifieke collectie, vooral als ze investeren en het vervolgens verkopen. En voor degenen die het niet weten: EuroCave is de beste wijnkelder die in Frankrijk is gemaakt. Handgemaakt. Ze bestaan ​​al sinds 1976. Wine Enthusiast is hun exclusieve distributeur hier in de Verenigde Staten. En er wordt rekening gehouden met alle vijanden van wijn. Het onderhoudt de vochtigheid, heeft de laagste trillingen, heeft de beste UV-bescherming en heeft een koolstoffilter. Dus als we het hebben over echte wijnkelders die kasten zijn, is EuroCave echt de crème de la crème.

Dara P. Kapoor 29:50

Dat is goed om te weten voor als ik een besteedbaar inkomen heb.

Marshall Tilden III, DWS, CSW 30:50

Ja, nou, je gaat naar de wijnkelderketen, net als al het andere. Begin met een kleine en dan ga je omhoog en voordat je het weet, krijg je je beneden helemaal uitgebouwd.

Dara P. Kapoor 31:04

Mijn eerste stap was deze onder de toonbank Wine Enthusiast [Prestige] koelkast. En nu denk ik: wat is het volgende?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 31:16

Het is een gateway-koelkast. Het is net als al het andere. Als je weer gaat golfen, krijg je je eerste set stokken en denk je: ja, goed, het is prima. Daar blijf je voor altijd aan vast. Maar ben jij ook met die bug betrapt? Je hebt zoiets van: ik heb een betere chauffeur nodig. Ik heb een betere putter nodig en ook nieuwe clubs. Je smaak wordt verfijnder. En jouw ervaring ook.

Dara P. Kapoor 31:56

Wat kun je over een persoon vertellen op basis van de manier waarop hij wijn bewaart?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 32:06

Er zijn drie verschillende soorten verzamelaars. Er is een instapverzamelaar zoals jij: houdt van wijn, houdt van de ervaring, houdt van drinken en heeft gewoon iets nodig om die 20-40 flessen op de juiste temperatuur te bewaren. Als je eenmaal die kleine wijnkelder hebt, geeft het je dat kleine beetje trots, zoals: hé, ik heb gewoon mijn best gedaan, ik heb een wijnkelder. Je bent op het volgende niveau gekomen vergeleken met iedereen met een rek voor 8 flessen in de keuken. En dus is die wijndrinker op instapniveau voor mij degene die het woord begint te verspreiden: hé jongens, dit is leuk. En als je deze wijn in de wijnkelder legt, verandert dat de algehele ervaring enigszins, als je hem op de juiste temperatuur hebt en hem er op de juiste temperatuur uit haalt, want dat maakt wel degelijk een verschil. Serveertemperatuur maakt een verschil. Kamertemperatuur is niet 70 tot 75 graden. Als mensen zeggen dat rode wijn op kamertemperatuur moet worden geserveerd, is dat niet de juiste kamertemperatuur. De kamertemperatuur is ongeveer 60-65 graden. Dus als mensen hun rek in hun keuken hebben en het is 75 graden, en ze trekken het er meteen uit en serveren het, dan is het te warm. En dat is de reden waarom die wijnen heel veel alcohol kunnen smaken. Er komt meer alcohol vrij als de wijn warm is. Vervolgens heb je de liefhebber of de verzamelaar. Deze mensen hebben zo'n 500 tot 1000 flessen, het kunnen een handvol kasten zijn, het kan een kleine wijnkamer zijn, het kan onder de trap zijn. En nu hebben ze een collectie met een handvol flessen, misschien zelfs de helft van hun collectie, die ze met een bepaald doel laten rijpen. Ze slaan ze op voor een gelegenheid, misschien bewaren ze er een paar om te verkopen, misschien zijn ze bezig met, weet je, een beleggingsdoel voor sommige van hun wijnen. Ze geven om hun kelder vanuit het oogpunt van bescherming, maar ze hoeven er geen grote show-off, showcase-verkoper van te maken. Dit zijn dus mensen die, je weet wel, een kelder voor 1000 flessen in hun kelder hebben. Ik denk dat ik hierin val. Ik heb een EuroCave en ik heb nog een kleintje in mijn keuken. Ik heb waarschijnlijk 250.300 flessen, waarvan ik de meeste openmaak en doorslik, maar als ik er ongeveer 25-30 flessen heb, weet je dat ik met mijn kinderen hoop te openen. Ze hebben elk een plank in mijn EuroCave. Dit zijn dus enkele verzamelobjecten die ik heb. En dat is dus het volgende niveau van een verzamelaar. En die mensen zijn de mensen die naar Napa gaan, de mensen die hun wijnreizen maken, die zich bij de wijnclubs aansluiten, die die wijncultuur weer in huis willen brengen, toch? En dan is de show voorbij. Je hebt de persoon die niet alleen zijn wijnen, maar ook zijn kelder echt wil laten zien en tentoonstellen. Ze willen die glazen wand, ze willen laten zien hoe cool hun kelder is, want hun huis is zo’n thuis. En God zegene. Rechts? Mensen zullen de wijnkelder naast de overdekte tennisbaan hebben en de mediaruimte ernaast. Ze kunnen nog steeds de ager zijn en het beleggingsdoel en zo. Maar dat is misschien niet zo. Misschien hebben ze die kelder gewoon in hun huis, omdat het huis zo'n kelder nodig heeft. En dan houdt dat verband met waar ze nog meer mee bezig zijn: welke andere hobby's hebben ze? Want vaker wel dan niet vind je die hobby’s binnen de wijnkelder of buiten de wijnkelder. Gesigneerde gesigneerde truien. En voetbalshirts en, weet je, memorabilia van filmsterren en zo. Dus ze nemen nu hun hobby's mee en verweven ze in die wijnkelder. En dat wordt daar een onderdeel van.

Dara P. Kapoor 37:12

Wijn is het weefsel van het leven, het weefsel van uw huis.

Marshall Tilden III, DWS, CSW 37:19

Het wordt dan een kwestie van middelen en ruimte. En dat is onderdeel van wat we doen, onderdeel van dat overleg. Waar in huis gaat dit? En wat wil je doen? En die vragen gaan wij stellen. Wil je met al je wijn pronken? Of bent u gewoon op zoek naar een functionele wijnkelder en een plek om deze op de juiste temperatuur te bewaren? En dus proberen we vanaf het begin in te schatten waar die klanten zich bevinden, zodat we weten welke richting we ze op hun kelderreis moeten nemen.

Dara P. Kapoor 37:59

Nog een laatste vraag voor de lol. Wiens collectie zou u bereid zijn uw andere arm te verliezen om toegang te krijgen?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 38:10

Ik wil naar de kelder van de DRC. Domaine de la Romanée-Conti in de Bourgogne is de duurste en misschien wel de beste Bourgogne die ter wereld wordt geproduceerd. En ik ben er nog nooit geweest, ik heb verhalen gehoord, ik heb geruchten gehoord dat de wijnkelder overblijfselen heeft die teruggaan tot de jaren 1800, toen ze, weet je, voor het eerst begonnen met produceren in de Bourgogne. En ik bedoel, ik heb een keer een van hun wijnen geproefd en het leek alsof mijn knieën knikten, toch? Je kunt niet geloven dat een wijn zo kan smaken. Het is dus geen persoonlijke individuele verkoper, maar als ik, weet je, een kussen en een deken daarheen kon brengen voor een paar dagen, zou alles goed komen.

Dara P. Kapoor 39:10

En is er een beroemdheid of iemand in de collectie van de branche waar je nieuwsgierig naar bent?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 39:14

LeBron moet een kelder hebben. Zoals ik zou aannemen met wat hij doet, en God zegene hem omdat hij op dit moment zo'n geweldige ambassadeur van wijn is, geniet hij er echt van. Hij brengt het op zoveel verschillende manieren naar buiten. Ja, ik zou graag met hem naar zijn kelder gaan.

Dara P. Kapoor 39:17

Wil je nog iets zeggen voordat we afsluiten?

Marshall Tilden III, DWS, CSW 39:18

Eén ding waar ik mee wil stoppen is: wijn evolueert. Het is een goedkope zin, maar ik ben er dol op, die zin uit Sideways waarin Virginia Madsen zegt: je weet waarom ze van wijn houdt, omdat het altijd evolueert en anders smaakt. Weet je, elke dag dat je hem opent, zal dit morgen anders smaken en over een jaar anders. En dat is voor mij de reden waarom ik zo gepassioneerd ben door wijn en wijnopslag. Ik hou van de reis. Ik hou van de evolutie. Ik vind het heerlijk om hier nu een fles van te hebben en over een jaar een fles, en hoe is het veranderd en hoe is het anders? En er is gewoon niets anders dat dat doet. Er gaat niets boven wijn die die emotie opwekt. Er gaat niets boven het hebben van de juiste opslagomgeving om die ervaring echt te verbeteren. En als we niet ons beste leven leiden met onze ervaringen, wat zijn we dan aan het doen?

Dara P. Kapoor 41:21

Dat is prachtig, kerel. Ik vind het vet. Hartelijk dank, Marshall. Dit was geweldig. Proost. Ja. Proost. Een fijn weekend allemaal. Bedankt.