Close
Logo

Wie Zijn Wij?

Cubanfoodla - Deze Populaire Wijn Ratings En Reviews, Het Idee Van Unieke Recepten, Informatie Over De Combinaties Van Berichtgeving En Handige Gidsen.

Cultuur

Hoe Chardonnay voor alle leeftijden te maken

Chardonnay is misschien wel een van de meest controversiële druiven ter wereld. Boterachtige stijlen krijgen meestal de meeste kritiek: sommigen houden van het rijke mondgevoel dat wordt geproduceerd door malolactische fermentatie , terwijl anderen geloven dat de textuur de ware smaak van de druif afleidt.



Het produceren van een Chardonnay-stijl die beide kampen aanspreekt, is geen sinecure. Dat geldt ook voor het navigeren door steeds onvoorspelbaarder weer en het existentiële probleem van klimaatverandering. Hoe creëer je, gegeven deze obstakels, een Chardonnay met een constant smaakprofiel, jaar na jaar? Dat was de uitdaging voor Cara Morrison, de wijnmaker van Sonoma-Cutrer-wijngaarden .

Dit vind je misschien ook leuk: Het grote Chardonnay-debat: boter of niet?

Morrison raakte tientallen jaren geleden voor het eerst verliefd op de klassieke Chardonnay van Sonoma-Cutrer. Destijds was ze niet van plan carrière te maken in de wijn; ze was aanvankelijk een pre-med student aan de Universiteit van Californië, Davis. Toch besefte ze al vroeg dat het maken van wijn haar wetenschappelijke nieuwsgierigheid vermengde met kunst. Na verloop van tijd koos ze ervoor om te draaien en uiteindelijk toe te treden tot het team van Sonoma-Cutrer. Daar balanceert ze innovatie met traditie, wat haar heeft geholpen een consistente wijn met blijvende aantrekkingskracht te creëren.



Luister terwijl Morrison vertelt wat ze graag zou willen dat meer mensen wisten over Chardonnay; hoe wetenschap en kunst kunnen samenvloeien om verschillende wijnstijlen te creëren; en hoe ouderwetse wijnoutfits een nieuwe generatie drinkers verleiden.

  Apple Podcast-logo
  Google Podcast-logo


Afleveringtranscriptie

Afschriften worden gegenereerd met behulp van een combinatie van spraakherkenningssoftware en menselijke transcribenten, en kunnen fouten bevatten. Controleer de bijbehorende audio voordat u citeert.

Sprekers: Jacy Topps, Samantha Sette, Cara Morrison

Jacy Topps 00:08

Hallo en welkom bij de Wine Enthusiast-podcast. Je serveert hen de drankcultuur, en de mensen die deze aandrijven. Ik ben Jacy Topps. Deze week hebben we het over Chardonnay. Chardonnay is misschien wel een van de meest onbegrepen druiven. En een beetje controversieel als we eerlijk zijn. Toch is het een van de meest populaire wijnen in de VS. De digitale webproducent Samantha Sette sprak met Cara Morrison om de populaire druif te bespreken. Cara is directeur wijnmaken bij Sonoma-Cutrer. Het wijnlabel, gevestigd in Sonoma Valley, is meer dan 40 jaar geleden opgericht en staat bekend om zijn Chardonnay-productie. Luister dus mee terwijl Cara uitlegt waarom ze haar pre-med major heeft omgezet naar de studie wijnbouw en oenologie, de vele factoren die elk jaar bij de oogst betrokken zijn. Wat ze zou willen dat meer mensen wisten over Chardonnay, en hoe klassieke Chardonnay-wijnmakers de jongere consumenten proberen binnen te halen. De roeping is een droomcollectie Californische wijnen, die een onderscheidend aanbod aan variëteiten, stijlen en de beste appellations biedt. Wijnmaker James McDowell geeft elke wijn een duidelijke, unieke stem en werkt samen met gerenommeerde familietelers om Chardonnay, Pinot Noir en Cabernet Sauvignon te maken, terwijl hij daarbij meer dan 70 scores van meer dan 90 verzamelt. Sluit je aan bij een van de volledig aanpasbare wijnclubs van Calling's voor de eerste toegang tot nieuwe releases, speciale bibliotheekwijnen en meer. Met vier lidmaatschapsopties is er een club voor elke wijnliefhebber. Ontvang drie zendingen per jaar of probeer het maandabonnement, waarbij u drie flessen per maand rechtstreeks bij u thuisbezorgt. Voor meer informatie en toegang kunt u ons bezoeken op de backslash-liefhebber van wine.com.

Samantha Sette 02:14

Hallo allemaal en welkom bij de Wine Enthusiast-podcast. Mijn naam is Samantha Sette en ik ben de digitale webproducent hier bij Wine Enthusiast. En vandaag heb ik het genoegen om te spreken met Cara Morrison, voormalig Chardonnay-wijnmaker en huidig ​​directeur wijnmaken bij Sonoma Cutrer. Voor degenen die niet zo bekend zijn: het is niet verwonderlijk dat Sonoma Cutrer zich in Californië bevindt. Het Sonoma Valley-label bestaat al meer dan 40 jaar en staat bekend om zijn Chardonnay. Als je nieuw bent op het gebied van wijn, herken je misschien het geel omrande etiket, dat Cara door de jaren heen een leidende rol heeft gespeeld bij het maken ervan. Maar voordat we ingaan op de wetenschap en de verschillende opvattingen rondom Chardonnay, Cara, wil je eerst wat meer over jezelf vertellen?

Cara Morrison 02:52

Zeker. Dus ik ben Cara Morrison. Ik ben hier bij Sonoma Cutrer en maak Chardonnay sinds 2005. En ik ben er helemaal weg van en vind het heerlijk om de wijn hier te maken. En het is een genoegen. Ik weet niet wat ik verder moet zeggen, weet je? Getrouwd en twee kinderen?

Samantha Sette 03:10

Het klinkt als een droombaan, denk ik. Had je ooit verwacht dat je uiteindelijk Chardonnay zou gaan maken voor de kost?

Cara Morrison 03:16

Nee, nee, dat was niet de bedoeling. Nou ja, niemand weet wat ze gaan doen als ze beginnen, toch. Ik bedoel, ik heb een zoon die binnenkort gaat studeren. En weet je, hij weet het niet en ik denk gewoon: hoe spannend is dat? Gewoon om het onbekende in te gaan. En weet je, toen ik naar de universiteit ging, had ik een diploma geneeskunde en wist ik dat ik van wetenschap hield, maar ik wist niet wat ik ermee ging doen. En toen ontdekte ik net het maken van wijn. Ik ben nog niet bij UC Davis geweest en heb het maken van wijn gevonden, en het klikte en het klikte, dus ja, daar ben je, je zit erin.

Samantha Sette 03:52

Ja. En wat denk je dat de overgang van pre-medic naar het studeren van wijn heeft geïnspireerd? Ik merk wel dat er qua wetenschap veel overeenkomsten zijn, weet je, wijnmaken is uiteindelijk een wetenschap.

Cara Morrison 04:03

Absoluut. En weet je: ik doe alles in het leven. Ik plan alles. Mensen lachen me uit omdat ik overal spreadsheets van heb. Maar als het op mijn carrière aankwam, was ik serieus aan het praten met iemand die een afgestudeerde student wijnbouw en oenologie was, en ik vond dat zo interessant klinken. En ik ging naar de cursus introductie tot wijnmaken aan UC Davis. Het was nog maar net het begin van het kwartaal en dus ging ik naar de introductieklas en ik werd er verliefd op en ik viel serieus uit de professor terug naar haar kantoor en vroeg om mijn hoofdvak te veranderen en ik veranderde het zoals die dag en dat doe ik nooit zoiets. Maar dat was zo impulsief van mij. Maar het was alsof het deze bliksemschicht was, en ik dacht dat de wetenschap en de kunst minimaal waren. Het ging erom hoe verschillende wijnmakers dezelfde wijn en dezelfde druiven kunnen nemen en totaal verschillende wijnen kunnen maken op basis van stijl. En dan is er nog de wetenschap achter de fermentaties en ik dacht dat dit perfect is, het was een geweldige combinatie van wetenschap en kunst.

Samantha Sette 05:03

Het klinkt alsof je echt naar je gevoel en intuïtie hebt geluisterd, wat zo moeilijk is in die tijd van je leven. Ik weet zeker dat iedereen zich zo voelt, op welke leeftijd dan ook, je luistert hier nu naar. Dus juich dat volledig toe. Het is moeilijk om te doen. En je hebt gelijk: wijnmaken is niet alleen een wetenschap, ik denk dat ik dat al eerder heb gezegd. Maar er zit een kunstelement in: hoe zie je dat wetenschap en kunst deze twee componenten echt laten zien in wat je doet?

Cara Morrison 05:29

Hoe komt dat tot uiting in wat ik doe? Goed?

Samantha Sette 05:34

Kun je ons door het wetenschapsgedeelte en het kunstgedeelte leiden en misschien vertellen waar ze samenkomen?

Cara Morrison 05:39

Nou, ik bedoel, natuurlijk, er is de wetenschap van het wijnmaken, want je weet wel, je kijkt naar de zuurgraad en de stenen, het suikergehalte van de druif. Het draait dus allemaal om wanneer je kiest, maar het zijn ook de smaken. Je kunt dus alle chemie analyseren. Maar je moet nog steeds naar de wijngaard lopen om het te proeven. Je kunt niet alleen naar de cijfers kijken en zeggen: ja, kies maar, want ik kan naar sommige cijfers kijken en denken: Oh, we gaan dit zeker kiezen. En je reed naar de wijngaard, oh, en nog niet helemaal klaar. En dus verrast het je de hele tijd. Je moet dus altijd een beetje controleren, controleren en bevestigen dat je niet zomaar naar een stuk papier kunt kijken en nee, dus het kunstgedeelte is proeven en echt voelen over wat oh, is dit onze stijl? Nogmaals, dat kan niet op een stuk papier worden geschreven? Precies. Je moet het proeven om het te weten. Ja. Dus dat is, dat is, zo komt het samen. Het is dus het kennen van alle achtergronden om te begrijpen hoe de wijn zich ontwikkelt. En weet je, wetende wat de chemie gaat veranderen, maar ook wetende hoe het gaat smaken en terugdenkend, oh, 10 jaar geleden smaakte het zo, of hadden we zulke omstandigheden. En dit is wat we deden. En het werkte. En door zo te werken.

Samantha Sette 06:50

Ja. Dus een dag in de wijngaard, als je de druiven proeft, en je denkt: Hé, dit is de stijl. Breng je dat naar het laboratorium of waar je ook werkt om de chemie te beoordelen? Zijn er chemische componenten of indicatoren van: Hé, dit is de stijl, dit is hoe het eruit ziet.

Cara Morrison 07:07

Het vertelt je alleen maar dat het suikergehalte het zuurgehalte is, wat je goede indicatoren geeft. Dus we hebben mensen die naar de wijngaarden gaan alsof het nu oogsttijd is, en er zijn mensen die naar de wijngaarden gaan om druivenmonsters te halen en deze terug te brengen naar het laboratorium en zij krijgen cijfers. En dan kon ik naar de lijst met getallen kijken. En je kunt er een aantal zien die duidelijk nog niet klaar zijn. Maar dan zie je dat sommige hiervan dichterbij komen. Zo weet je waar je echt moet controleren en zien. Het helpt je dus op weg. Maar uiteindelijk komen de pick-calls voort uit smaak.

Samantha Sette 07:35

Begrepen? En verschilt dat proces van ras tot ras? Nou ja, van druif tot druif.

Cara Morrison 07:42

In wezen is het allemaal hetzelfde, weet je, je kunt dat met elk hoofdstel doen, als je kijkt naar de zoetheid en zuurgraad, weet je, het zijn niet allemaal dezelfde parameters. Maar nogmaals, het komt in sommige jaren neer op smaak, zoals dit jaar, toch? Het is een heel cool jaar. Ik weet het, het is net als warm en de rest van de Verenigde Staten. Maar het is heel gaaf. in Sonoma County, Californië was het de hele zomer erg cool. En dus is de oogst veel later dan normaal. De smaken ontwikkelen zich dus langzaam. Maar misschien ook wel, we hoeven misschien niet hetzelfde suikergehalte te bereiken om de smaken te krijgen die we normaal krijgen en die we graag willen hebben. Het is dus weten dat we elk jaar een beetje moeten kalibreren en zeggen dat we dit jaar niet zo zoet hoeven te kiezen, omdat de smaken zich een week ontwikkelen en iets eerder plukken.

Samantha Sette 08:27

Dat lijken veel factoren. Ja, ik denk vooral met de oogst van 2023. Hoe is dit koude weer? Je zinspeelde er kort op, maar ik zou er graag wat dieper op ingaan in termen van hoe dit koudere weer van invloed is op het oogsten van de druiven en de smaken en de suiker, zoals: wat is het verschil tussen het suikergehalte, de smaak? Hoe komen al deze factoren samen?

Cara Morrison 08:48

O, jongen.

Samantha Sette 08:50

We kunnen wetenschap en nerds krijgen.

Cara Morrison 08:54

Dus er zijn de suikers, gewoon de ontwikkeling, weet je, gewoon de ontwikkeling van suikers in de loop van de tijd, en de zon is een van de beste factoren om je hierbij te helpen. En dit jaar hebben we gewoon niet de zon en de hitte gehad zoals we normaal hebben. En de zuurgraad is dat we blijven, wat echt geweldig zou kunnen zijn. We zullen dit jaar dus echt geweldige natuurlijke zuurgraden hebben en dat geldt ook voor de rode en witte wijnen, er zit een soort fenolisch tanninekarakter in de druiven. Dus hoe minder gelijk ze hebben, soms is het te sterk van tannine en groenheid. Zoals elk onrijp fruit, kun je het goed proeven, weet je, je hebt een appel of zelfs zure druiven, weet je, dat whoa, dit is nog niet klaar. Dus soms is het niet alleen de zuurgraad, het is een soort tanninebitterheid en dus probeer je de afwezigheid daarvan te zien, of vooral Chardonnay. En in de rode tinten wil je dat ze wat zachter zijn en geen harde randen hebben. Dus ja, er zijn veel verschillende factoren die samenkomen en dat is waar je naar kijkt en proeft. Dus alsof we later vandaag naar de Pinot-wijngaard gaan om te zien of ze klaar zijn om te plukken. En we hopen dat ze zich de afgelopen week en misschien volgende week hebben ontwikkeld, dat ze er klaar voor zijn. Dus

Samantha Sette 10:11

Dat is spannend. Nou veel succes daarmee. Ik weet dat het geweldig gaat worden. En ik zou graag ingaan op Chardonnay, want corrigeer me als ik het mis heb, maar dat is een beetje waar jouw expertise ligt. Daar staat de wijngaard om bekend. En het is ook een soort hot topic waar mensen over debatteren in termen van Houden ze van Chardonnay? En mensen hebben een zeer uitgesproken mening over Chardonnay. Dus ja, ik denk dat... een goed beginpunt zou kunnen zijn dat velen onmiddellijk wegblijven van Chardonnay omdat ze denken dat het te boterachtig is zonder het eens te proberen. En het lijkt erop dat als het van jaar tot jaar varieert, dit misschien niet het geval is. Dus wat vind jij daarvan, dat soort mensen denken dat het te boterachtig is.

Cara Morrison 10:55

Dat is een brede lijn. Er is veel Chardonnay beschikbaar. En toen ik eind jaren negentig in de business begon, draaide het allemaal om superboterachtige Chardonnays. En de reden dat ik zo dol ben op Sonoma Cutrer Chardonnay is dat ik hem voor het eerst heb geproefd. In '99 weet ik het niet meer en dacht ik dat dit een Chardonnay was, omdat hij niet overdreven eikenhout had. Het was niet super boterachtig en het had gewoon een heel goede zuurgraad, het had eikenhout, maar het complimenteerde het fruit, het gaf het een mondgevoel en mooie aroma's, maar niet overweldigend. En daarom heb ik de Sonoma Cutrer geproefd, ik werd er verliefd op. En een paar jaar later kreeg ik de baan, wat geweldig is. Dus ik mocht de wijn waar ik van hou in die stijl maken. En dus proberen we consistent te zijn in onze stijl. Dus we hebben nooit de grenzen van boterachtig verlegd, we hebben eigenlijk geleerd hoe je de boterachtige karakters krijgt van dit model melkzuurfermentatie, waarbij je appelzuur omzet in melkzuur. Appelzuur zit dus in groene appels en is superhard en strak. en melkzuren, zoals in yoghurt, en het is romig, rond en rijk. En een deel van een nevenreactie van die malolactische gisting zijn boterachtige aroma's. Dus je kunt bacteriën krijgen die de fermentatie uitvoeren, je kunt bacteriën krijgen die veel van dat boterachtige aroma maken. En je krijgt er een paar die niet zoveel doen aan dat boterachtige aroma. En dus zorgen we er gewoon voor dat we er een paar krijgen die dat boterachtige aroma niet produceren. En dus krijgen we het romige mondgevoel en de textuur zonder het boterachtige aroma. Dus ja, sommige Chardonnays duwen echt die boterachtige envelop. Maar net als al het andere, zou je moeten verkennen en zien wat er allemaal is. En ik weet dat het moeilijk is, als je maar naar een fles kijkt, weet je niet of het boterachtig zal zijn of niet. En ja, maar dat is toch mooi, je kunt blijven proeven en proberen. En daarom is het geweldig dat al deze restaurants per glas verkrijgbaar zijn. Je kunt dus verschillende uitproberen en kijken welke je echt leuk vond en beter bij jouw stijl past.

Samantha Sette 13:06

Ja, en ik bedoel, ik vind het geweldig. En ik denk in een notendop: voor het geval dat een van onze luisteraars niet zo bekend is met de chemicaliën en dit soort gedachten, deze omzetting van malolactische fermentatie veroorzaakt vrijwel de boterachtige smaak, waar ja, het is een soort product en het maakt Ik ken het juiste woord en de juiste terminologie niet

Cara Morrison 13:27

Het is een bijproduct, waarbij je op bepaalde manieren de wijn kunt maken zoals vaak een kraan, maar de Chardonnay en het vat en je doet deze batonnoge, waar ze naar de droesem staren. En dat helpt ook om de diacetyl op te eten, wat de boterachtige component is. Er zijn dus manieren om dat te verzachten. Het is dus niet zo overdreven boterachtig, en het overweldigt de wijn en je kunt het fruit niet krijgen. En zo komt de kunst er weer bij met de wetenschap. Dus het kijkt naar die twee dingen samen.

Samantha Sette 13:54

Absoluut. En je zei ook dat bij Sonoma Cutrer de wijn niet veel is veranderd en dat de Chardonnay niet veel is veranderd. Het is van jaar tot jaar behoorlijk consistent geweest. En dat is een beetje het kenmerk ervan. Het is traditie, maar hoe vind je vooral nu als directeur van een wijnmaker zo’n historische aanwezigheid? Hoe breng je nieuwigheid in evenwicht met die traditie? Omdat ik ook weet dat Sonoma Cutrer is gegroeid van het produceren van alleen Chardonnay naar een zo divers portfolio. En ben je dus überhaupt van die stijl afgedwaald, vooral omdat je er al zo lang zit?

Cara Morrison 14:26

Nee, dat is eigenlijk onze voornaamste richtlijn: in deze Chardonnay-stijl blijven. En dat is, daarom werk ik hier. Ik hou van ze. Wij zorgen er dus voor dat we ons eraan houden. We doen verticale proeverijen, meestal in de zomer en verticale proeverijen of wanneer je hetzelfde soort melanges proeft als onze Russian River Ranch Chardonnay, en Russian River Ranch een Chardonnay proeft die de afgelopen 10 jaar is gemaakt, dus van 2021 tot 20 2011 en een 10 zal proeven jaar verticaal en kijk hoe en zorg ervoor dat de stijl natuurlijk ouder wordt, dus het is niet altijd hetzelfde, maar je kunt wel een idee krijgen van de stijl. En we zorgen ervoor dat we niet afwijken. Dus we doen deze verticale activiteiten om ons een beetje onder controle te houden, zodat we niet afwijken van de stijl of hoe dingen zijn veranderd. Er is altijd een beetje vintage tot vintage variatie. Weet je, Moeder Natuur geeft je wat je hebt en het beste wat je kunt doen. Maar we proberen dat samen te houden. Dus we proberen jaar na jaar dezelfde stijl aan te houden. Consistentie is absoluut een van de grootste kenmerken van Sonoma Cutrer Chardonnay.

Samantha Sette 15:31

En is uw team misschien überhaupt geëvolueerd, of de wijnen in het algemeen en het team in 2005.

Cara Morrison 15:39

Nogmaals, we proberen consistent te blijven, maar we zijn altijd, we zijn altijd, we kijken altijd naar nieuwe dingen. Dus net als in 2000, nou ja, in 1999, begonnen ze feitelijk met het testen van schroefdoppen en het testen van schroefdoppen en kurk, en stopten ze de meest gereserveerde wijnen van het hoogste niveau in schroefdoppen. Omdat kurk, zoals velen van jullie misschien weten, kurk een natuurlijk product is, en het kan af en toe een smaak geven die je gewoon niet in je wijn wilt hebben. Hoe vaak je ook probeert de kurk op te ruimen, het is normaal. Dus begonnen we met schroefdoppen te spelen, omdat je kon garanderen dat het de wijn zou zijn die je in de fles deed, en dat deze niet zou veranderen vanwege de kurk. En dus zijn we in 2007 voor ruim de helft van onze wijnen overgestapt op schroefdop. En eigenlijk zal dit jaar een 100% schroefdop zijn voor onze scherf en pino's voor vintage 2022. Dus we zijn er enthousiast over, dus er is een dergelijke evolutie, door de jaren van testen en uitproberen en zien dat het oké is om de overstap te maken.

Samantha Sette 16:41

Dat is enorm. Ja. Wat zijn volgens jou de voordelen die verder gaan dan het importeren van die smaak van een schroefdop, want verschilt dat per variëteit, zoals variëteiten?

Cara Morrison 16:52

We hebben het goed getest, we hebben eigenlijk Chard en Pinot en dus hebben we getest op de Chardonnay en daarna hebben we testen getest en op de Pinot en we waren blij met de resultaten, de kurk in de schroefdop is door de jaren heen anders verouderd . Maar over het algemeen behoudt de schroefdop meer van de aroma's en smaken, hij veroudert gewoon langzamer en de schroefdop dan kurk omdat er minder lucht binnenkomt. We zijn dus gewoon blij met de schroefdop en bedoelen ook hoeveel producten er zijn dwing de consument om een ​​speciaal werktuig te hebben om het te openen en toegang te krijgen tot uw product. Het is een toegangsbarrière om echt de hele tijd een kurkentrekker te moeten hebben.

Samantha Sette 17:33

O, het is een strijd. Ik ben onlangs verhuisd en ik had een fles wijn. Het was geen schroefdop en ik had geen kurkentrekker. Ik kon het niet openen. Ik heb alles geprobeerd, ik heb alles geprobeerd, ik heb alles geprobeerd, ik heb alle trucs geprobeerd en het werkte niet, het was een tijd. Dat lijkt een geweldige ontwikkeling. Dat is echt spannend. Het klinkt alsof het ook dit element van toegankelijkheid schendt. De meeste mensen denken waarschijnlijk niet dat het niet zo is dat een kurkentrekker de toegankelijkheid vergroot. Maar het maakt het wel toegankelijker, omdat wijn zo moeilijk kan zijn waar mensen mee worstelen. En er is iets met een schroefdop dat voor mij gewoon een stuk vriendelijker aanvoelt.

Cara Morrison 18:11

Absoluut. Ik bedoel, mijn ouders zijn met pensioen en verhuisd naar een bejaardengemeenschap en al hun vrienden willen nu graag de schroefdop omdat het gewoon gemakkelijker is en de kurkentrekkers nogal moeilijk voor hen. En dus is het net als de hele leeftijdscategorie. Het is gewoon vriendelijker

Samantha Sette 18:28

Dat is waar. En ik wilde vragen of er iets is wat jullie weten, als wijnmaker of is die Sonoma-snijder: Is er iets dat jullie allemaal doen om deze volgende generatie drinkers aan te trekken? Omdat het een onderwerp is waar we allemaal over nadenken: hoe gaan we die volgende generatie bereiken? Houden ze van Chardonnay? Wat zijn hun voorkeuren? En ik ben benieuwd wat jouw mening is over dat gebied in het algemeen, in termen van wat Gen Z van jouw Chardonnay vindt?

Cara Morrison 18:54

We willen allemaal graag weten wat die magische kogel is. We spelen met Chardonnay in blik. Dus net zoals we begonnen met het maken van schroefdoppen voordat veel mensen dat deden, besloten we om in de categorie ingeblikte wijn te springen, gewoon om te zien dat het compleet anders is. Weet je, het belangrijkste dat ik heb geleerd is dat aluminium blikjes niet van glas zijn en zo voor de hand liggend klinken. Het aluminium reageert heel anders met wijn dan met glas, dat zo zenuwachtig is dat het gewoon geen smaak of eigenschappen geeft, geen lucht binnenlaat en het is gewoon perfect voor wijn. Dus we moeten deze aluminium blikjes voor wijn gewoon uitzoeken en ze ontwikkelen zich in de loop van de tijd en we hebben een stijl ontwikkeld die werkt voor blikjes Chardonnay, dus meer van roestvrij staal, minder vat en een beetje beetje scherpere stijl. Dus ja, het is een iets ander dier. Maar ja, we zetten het daar neer. Ongeveer een jaar of twee geleden lanceerden we de ingeblikte Chardonnay

Jacy Topps 20:05

En nu een woord van onze sponsor. Waar vind je de beste cadeaus tegen geweldige lage prijzen waar iedereen dol op zal zijn Total Wine en meer. Met zoveel geweldige flessen om uit te kiezen, kun je natuurlijk voor elk wat wils op je lijstje vinden, of het nu een Cabernet voor je zus is, mousserende wijn voor je collega, of een bourbon uit één vat voor papa. En als je hulp nodig hebt, vraag dan gewoon een van hun vriendelijke gidsen om advies. Met de laagste prijzen al meer dan 30 jaar zul je altijd vinden waar je van houdt, en genieten van wat je vindt bij Total Wine en meer. Gedistilleerde dranken worden niet verkocht in Virginia en North Carolina. Drink verantwoord, wees 21.

Samantha Sette 20:50

Je zinspeelde hier een beetje op. Dus het produceren van de ingeblikte Chardonnay klinkt alsof er enkele verschillen zijn in het wijnbereidingsproces. Je hebt roestvrij staal ter sprake gebracht en wat was dat scherper? Jij zei

Cara Morrison 21:00 uur

Het was knapperiger, ik denk dat het gewoon niet te veel zuur is, maar gewoon om een ​​frisse zuurgraad te hebben. En ook omdat het roestvrij staal in dat vat is, dus je krijgt niet zo veel van dat romige karakter door de vatrijping die ons een soort romigheid in het mondgevoel geeft, terwijl als het roestvrij staal is, het een beetje strakker is en het mondgevoel dat maakt het

Samantha Sette 21:20

Toen je scherper zei? Ik dacht dat je de biologische genoomeditor bedoelde. Ik dacht: wauw, ik wil meer weten over deze ingeblikte wijn

Cara Morrison 21:33

Nee, nee, zo ver zijn we nog niet.

Samantha Sette 21:36

Zoals zuur. Oké, we zitten nu op dezelfde pagina

Cara Morrison 21:40

Ik ben blij dat je om verduidelijking vroeg.

Samantha Sette 21:44

Natuurlijk is dat spannend. En oké, dat is logisch.

Cara Morrison 21:48

Ik moet ook vermelden dat onze ingeblikte Chardonnay simpelweg cutrer wordt genoemd, ik zou nalaten dat niet te vermelden. Het is dus niet Sonoma Cutrer, het is gewoonweg Cutrer van Sonoma Cutrer. Het is dus een iets ander merk, en het zijn leuke katten, zoals de blikjes met gele en witte strepen erop, en net iets leuker en interessanter. Zo jonger. Dus daarmee proberen we de aandacht van de jongere generatie te trekken.

Samantha Sette 22:13

Absoluut. Zoals je zei, dat zijn we eigenlijk allemaal. En daarmee denk ik, zoals je weet, persoonlijk aan wijn in het algemeen. Weet je wat, waarom zijn? Waarom kunnen we niet meer mensen aan de wijn krijgen, maar Chardonnay in het bijzonder? Wat zou je willen dat mensen over Chardonnay wisten, vooral degenen die er een beetje ongerust over zijn en er een sterke mening over hebben?

Cara Morrison 22:34

Ik denk dat het allemaal draait om een ​​open geest. Ik bedoel, alles wat betreft het proeven van wijnen zou moeten gaan over een open geest. En zoveel mensen zeggen nee, dat soort dingen houd ik niet van. En ze hebben het gewoon afgesloten. En dat doen zoveel mensen. En je hoeft alleen maar te zeggen: oh, laten we het eens proberen. Ik bedoel, alleen omdat ik het tien jaar geleden niet leuk vond, had de stijl kunnen veranderen of de... mijn smaak had kunnen veranderen. Er zijn zoveel factoren. En dus moet je gewoon zeggen: ja, laten we dat proberen. Dat klinkt fantastisch. Ik bedoel, als ik in een restaurant ben en ze wat wijn drinken, weet ik niet eens hoe ik het op de lijst moet uitspreken. Dat is de eerste die wil bestellen. Ik weet bijvoorbeeld niet eens wat dat is. Ik moet dat proberen. En ik denk dat iedereen dat zou moeten doen, van: Oh, dat is een chardonnay die ik al jaren hoor, vooral op feestjes. Weet je, er staan ​​al deze wijnen aan tafel en je zou er verschillende kunnen proberen. Of ik denk dat ik naar veel feesten ga met veel wijnmakers. Er zijn dus overal verschillende wijnen. En dus oh, die hoef ik niet nog een keer te proberen. Laten we eens kijken wat daarmee aan de hand is. Het gaat dus gewoon om een ​​open geest houden, positief zijn en nieuwe dingen proberen. Dus

Samantha Sette 23:42

Ik vind het geweldig dat het voelt als een heel fris perspectief, vooral als je in een traditionele Chardonnay komt. En ik merkte dat je ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum samenwerkte met een paar andere wijnmakers om deze blend te creëren. Kun je meer vertellen over die ervaring? Omdat ik denk dat het dit idee laat zien van nieuwe dingen proberen en een beetje innovatief zijn, terwijl je vasthoudt aan de traditie.

Cara Morrison 24:03

Ja, nou deze. Dit was echt leuk. Dus de Chardonnay ter ere van het 40-jarig jubileum hebben we teruggebracht, dus eigenlijk ben ik de vierde directeur van de wijnmakerij van Sonoma, co-voorzitter en de vorige drie bibliotheken, en ze zijn vertrokken omdat ze met pensioen zijn. En deze keer waren zij dus de hoofdwijnmaker. En we belden Terry Adams en Bill Benetti, die door de jaren heen de vorige directeur van de wijnmakerij waren, en we brachten ze terug om de Chardonnay met ons te proeven en de blend te maken, zodat we verschillende componenten hadden van de verschillende wijngaarden en we stelden ze samen met Bill en Terry en dat was heel bijzonder om die blend samen te stellen met mensen die naar Benetti gaan, die het merk in 1981 startte. En dan Terry Adams, die hier zo'n 30 jaar was, en dan de Mick en ikzelf om alle wijnen samen te proeven en die blend te maken. . Dus wat er ook heel speciaal aan was, was dat ze de wijn proefden. En we hebben zoals onze les Pierre-wijngaard en onze cutrer-wijngaard en onze vinehill-wijngaard. En ze zeiden: Dit is precies hoe ik me herinner dat het smaakte toen we het maakten. Dat was dus een enorm compliment dat we ons aan de stijl hadden gehouden waarmee ze begonnen waren. En dus is het een geweldige mix die we hebben samengesteld en die we op de markt hebben gebracht. En vlak nadat we Philbin bottelden, was Eddie midden negentig. Nou, toen we met hem proefden, kwam hij naar ons toe, oh, ik zal de smaak van de smaak en de smaak van wijn niet meer kunnen proeven. En hij zegt: oh, nou, dit heeft tonen van bla, bla, bla. Omdat het volledig scherp is uitgesneden, snijdt u alles. En de wijn en zeer inzichtelijk. Dus hij was het, het is een geweldige kerel. Maar helaas overleed hij vlak nadat we het bottelden. En dus hebben we ons 40-jarig jubileum aan hem opgedragen. Dus hij is, weet je, de oprichtende wijnmaker, hij begon met de hele stijlen.

Samantha Sette 25:53

Dat is prachtig. En het moet op een goede manier een beetje gek zijn om een ​​bedrijf en een wijn te zien. Ik wil niet zeggen transformeren, omdat het zo consistent is geweest, maar in de loop van de tijd evolueren en groeien. Omdat jullie allemaal zo bekend zijn. Ik bedoel, ik ben vrij nieuw in de wijnwereld. En ik herken het label en ik dacht: oh, wauw, ik praat met haar. Dat is gek. En daarmee een terechte felicitatie als directeur van de wijnbereiding. Nu zou ik graag willen horen, zoals bij die transitie: hoe is uw rol en uw impact bij Sonoma Cutrer veranderd? Is er iets waar u uw zinnen op heeft gezet of hoopt u gewoon een impact te hebben op de plek waar u zich bevindt?

Cara Morrison 26:29

Nou, ik denk dat ik wil dat mijn impact is om de wijn zo consistent te maken als wij zijn geweest. En dus ben ik hier sinds 2005. En Mick Schroeder, de vorige directeur van Winemaking en Terry, ik heb met hen beiden samengewerkt. En ze gaven me altijd vrij vrije hand. En dus als ik dit zei, probeer dit dan. Dus laten we dit doen. En ze zeiden: Nou ja, probeer een klein beetje van die nieuwe gist of die nieuwe vaten of dit nieuwe ding. En ik heb het gevoel dat ik altijd impact heb gehad en altijd deel heb uitgemaakt van het team. En dus zie ik nog meer van hetzelfde gebeuren. Ik denk alleen dat ik geen toestemming meer hoef te vragen.

Samantha Sette 27:09

Dat is waar, en het begint ons eindelijk het beeld te laten schetsen dat, hoewel de wijn consistent is in de Chardonnay, en je weet wat je van jaar tot jaar kunt krijgen, het sleutelen achter de schermen varieert. Er zijn zoveel factoren die niet alleen rekening houden met het milieu, maar u noemde ook de gist, de vaten en al deze factoren produceren min of meer hetzelfde. Maar veel mensen weten niet wat er achter de schermen gebeurt. Ze zijn net als een fles kaneel, lekker. Natuurlijk weet ik wat ik krijg. Maar er zit meer in de afbeelding.

Cara Morrison 27:38

Er is, weet je, ze hoeven niet meer te weten, ik bedoel, blij om het te gaan lezen zonder iets te weten, dat is prima. Maar het is geweldig dat mensen zo nieuwsgierig zijn en willen weten hoe wijn wordt gemaakt. Ik vind het gewoon. Zo interessant, omdat niet iedereen ze gewoon kent, soms als ik in een vliegtuig zit, zit je daar en als iemand je niet kent, en ze zeggen: wat doe je? En het is beledigend? Heb je zin om te praten of niet? Soms brachten wijnmakers en ik de volgende drie uur door met uitleggen waarom deze persoon... mensen zoveel vragen kunnen stellen. Het is soms alsof, oh, ik werk in een laboratorium. Het is grappig hoe mensen zo geïnteresseerd zijn in het wijnmaken tijdens het proces. En er zijn zoveel dingen achter de schermen en die gebeuren met het gebruik van de vaten. En nogmaals, omdat we proberen onze wijn consistent te maken, maar Moeder Natuur geeft ons elk jaar andere druiven. Kortom, het is niet precies hetzelfde, weet je, graan of zoiets als je sterke drank maakt en ze hebben bepaalde parameters en daar kun je in passen. We krijgen deze druiven elk jaar, ik weet niet hoe we dat moeten doen. maak deze druiven precies zoals wij elk jaar doen en dus moet je daar een beetje aan sleutelen, je hoopt ze elk jaar op dezelfde rijpheid te plukken. Maar nogmaals, het weer is het weer, daar moet je mee werken. Het brengt dus een uitdaging met zich mee en dus hou ik van die uitdaging, want elk jaar is het een nieuwe puzzel om in elkaar te zetten, weet je, ik doe mijn Wordle- en mijn connecties-puzzel hetzelfde, weet je, het is elk jaar dat ik een nieuw potlood krijg, dus ik ben aan het maken team

Samantha Sette 29:17

En hoe is het? Ik ga een dwaze parallel trekken: hoe is het buiten het seizoen? Je weet het alsof je een atleet bent en wijnmaken jouw sport is, en op dit moment ben je in het seizoen alsof het het oogstseizoen is. Wat gebeurt er daarna, bijvoorbeeld: begin je meteen met de voorbereidingen voor het volgende jaar?

Cara Morrison 29:32

Oh nee, je hebt nog steeds te maken met de nasleep. Het is dat je weet dat alle wijnen en vaten zijn genomen, het is gefermenteerd of en het is zo, dan kijk je een beetje naar oké, wat hebben we en moeten we meer roeren om meer mondgevoel en textuur te krijgen, moeten we gewoon een beetje laten maken zodat hij weet wanneer hij iets moet doen en iets niet moet doen soms denk ik wel eens wijn maken tijdens het rijpingsproces. Ik noem het een soort van oppassen, weet je, de kinderen maken het goed. U hoeft niet in te grijpen. Maar de kinderen maken ruzie, je moet iets doen en ze helpen. En dus is het hetzelfde, weet je, die zijn prima, je zou het gewoon kunnen laten, weet je, af en toe roeren, blijven proeven, ervoor zorgen dat alles in orde is. En soms heeft het misschien wat meer fouten nodig of zoiets. Ik weet het niet. Hoe dan ook, je proeft dus gewoon het seizoen mee. Dus ja, er zijn nog andere dingen te doen. Wij zijn aan het bottelen. Dat is een groot deel van het proces. Dat is niet helemaal zoals besproken. Maar ja, er wordt veel gebotteld, maar het belangrijkste deel zou de klanten niet bereiken. Dus. En ik denk dat we in de zomer zijn begonnen met het voorbereiden van de voorbereidingen voor de volgende gast.

Samantha Sette 30:38

En als ik afga van deze kleine sportanalogie die ik hier heb, wat is dan een overwinning? Wat is een overwinning voor de oogst? Weet je, er is geen trofee, er is geen kampioenswedstrijd. Wat is een overwinning voor het oogstseizoen?

Cara Morrison 30:49

Wat is de overwinning? Ik bedoel, het is nooit onmiddellijk. Nou, oké. Het is onmiddellijk, alle druiven zijn binnen, je denkt: Oef, oké. Geen verliezen. Dus daar hebben we gewonnen. Maar het is, weet je, we hebben net een evenement gehad met een paar clubleden. En ze zeiden alleen maar hoeveel ze van de wijnen houden en dat ze jaar na jaar geweldig werk leveren. En dat is gewoon de wind daar wanneer mensen van je wijn houden, en ze je ervoor bedanken. En het feit dat het verkoopt en dat mensen het drinken. Ik bedoel, dat is daar een overwinning. Mensen genieten van de wijn. Dus weet je, ik heb geen wijnscores of schouderklopjes nodig. Het is gewoon leuk om te zien dat mensen ervan genieten en plezier hebben.

Samantha Sette 31:29

Absoluut. En het is een soort cultfavoriet. Weet je, het is herkenbaar. Het is bekend. En nogmaals, ik ben een jongere drinker. En ik ken veel mensen die een fles Sonoma Cutrer Chardonnay langsbrengen, en ze zeggen: dit is goed. En ik heb zoiets van: bedankt. Ik weet.

Cara Morrison 31:46

Kijk, dat is een overwinning. Als ik kan, mag ik dan praten over het wijnbereidingsteam

Samantha Sette 31:52

Ja, we horen het graag

Cara Morrison 31:54

Dus nu, met de veranderingen, hebben we een volledig vrouwelijk wijnbereidingsteam?

Samantha Sette 31:58

Oh, dat is enorm.

Cara Morrison 31:59

Ja. Weet je, ik ben hier sinds 2005. Chardonnay maken. We hebben Zidanelia Arcidiacono, die de Pinot sinds 2015 maakt. En nu is ze gepromoveerd tot senior wijnmaker. Dus zij gaat ook de scherf maken en toezicht houden op de Pinot. En dan hebben we Sam Parsa, die zich bij het team heeft aangesloten. En in 2015 en 16 was ze hier stagiair. En deze zomer hebben we haar teruggehaald als derde wijnmaker. En het was niet onze bedoeling om een ​​volledig vrouwelijk vrouwelijk wijnbereidingsteam te hebben. Het gebeurde gewoon. Wij zijn hier dus ook erg enthousiast over.

Samantha Sette 32:39

Ja. Wat denk je dat een van de dingen is? Ik weet dat het niet de bedoeling was dat deze verandering plaatsvond. Maar zie je verschillen tussen nu en vroeger en hoe je te werk gaat en wat je doet, en de, denk ik, de energie in de kamer tijdens het maken van wijn?

Cara Morrison 32:53

Nou, we zijn veel spraakzamer. Zeer goede communicatie. En ik denk dat ik heb gemerkt dat omdat onze directeur ook vrouwelijke wijngaarden heeft, wat vrij zeldzaam is. Ze geeft leiding aan een team van vijftig mensen. Ze is de enige vrouw die ze verlaat, wat echt gaaf is. En dus is de communicatie tussen onze teams en binnen elkaar gewoon geweldig. En dat is één ding dat mij is opgevallen, ik bedoel, het is niet zo dat alle vrouwen supercommunicatief zijn, maar we gaan voor het algemene stereotype. Dus, maar we zijn erg goed. En we kunnen het allemaal heel goed met elkaar vinden. En dat deden we ook altijd met Mick. Hij was echt geweldig om mee te praten, maar wij, het wordt een beetje luider. Drie van ons. Maar het is erg leuk. En ik vind het geweldig, want Zidanelia was hier in Oh Seven ook stagiaire. En toen kwam ze in 2015 terug als wijnmaker. Dus het voelt ook goed. Nogmaals, wat je hebt gezegd over wat een overwinning is, het zijn de winnaars, mensen willen terugkomen en met je samenwerken. En dat zegt veel en het betekent veel. En het helpt om dat teamwerk op te bouwen. Omdat we allemaal met elkaar overweg kunnen en elkaar kunnen vertrouwen. Ik denk dat het belangrijk is dat we veel vertrouwen hebben. Dus het is geweldig.

Samantha Sette 34:09

Ja, en ik zou graag willen dat je het weet, voor alle vrouwen die luisteren en zich met wijn willen bezighouden? Het moet objectief gezien een beetje moeilijker zijn, en heb je enig advies of wijze woorden en wil je die uitdagingen graag aanpakken? En hoe bepaal je hoe je daar komt?

Cara Morrison 34:23

Nou, ik heb het veel langer geleden gedaan dan mensen nu. Hopelijk is het niet zo moeilijk. Ik moet zeggen dat ik het nooit echt als een barrière heb gezien. Het kwam gewoon nooit in mijn gedachten op. Omdat soms geen idee hebben goed is. En elke keer als ik ergens mijn zinnen op zet, doe ik het en weet je, af en toe zeiden mensen dingen als: Oh, de vaten zijn groter dan jij, of hoe kun je dit doen? Omdat je zo klein bent, zijn er verschillende dingen en je lacht het gewoon weg en gaat verder, en eigenlijk is het meer zoals ik zal laten zien, het maakt je vastbeslotener om het te doen en meer vastberaden om het te laten lukken. Dus dat moet je gewoon doen, zolang het iets is dat je echt wilt, en je blijft ernaar streven, het zorgt er ook voor dat je de juiste mensen krijgt. Ik heb toevallig door de jaren heen met een aantal echt geweldige mentoren gewerkt. En ze zijn erg bemoedigend voor mij. Dus het is wanneer u uw banen kiest. Het is, weet je, dat is niet zo, ze interviewen je niet alleen, je interviewt ze en zorgt ervoor dat het mensen zijn met wie je kunt werken. En dat zal je carrière ten goede komen. En het is een beetje plannen, een beetje geluk. Dus ik denk dat je er gewoon mee door moet gaan. En als het niet werkt, zoek dan ergens anders dat Wel

Samantha Sette 35:39

Ik hou daarvan. Ja, wijnmaken kan dat zijn. Het is zo'n mooi vakgebied. En voor iedereen die er mee aan de slag wil gaan: hoe doe je dat? Hoe verander je druiven in wijn? En er zijn veel stappen daar. En vooral als vrouw, weet je, is dat empowerment-aspect waar ik van houd dat je hebt aangeroerd van cruciaal belang. En zet je voet naar voren op de deur, maar vooruit, vooruit en daar komen. Nou, Cara, ik wil deze vraag niet vergeten, omdat we dit in elke aflevering stellen, maar ik ga je een klein voorbehoud geven. Je kunt dus niet Sonoma cutrer Chardonnay zeggen, maar wat zit er in jouw glas? Aan het einde van elke aflevering vragen we: Wat drink je? Waar hou je nu van? Is er een wijn waar je echt enthousiast over bent? En ik hoor graag wat er in jouw glas zit.

Cara Morrison 36:22

Wat zit er in mijn glas? Oh jongen, het is oogstsap. zit in mijn glas. Druivensap. Ik heb altijd. Tijdens de zomer heb ik een zwak voor Rose-wijnen. En ik ben zo blij dat de rozen eindelijk zijn doorgebroken. Ik bedoel de hele jaren 2000. We bleven maar zeggen dat Rose het zou redden. En iedereen zou een of andere reden verzinnen waarom het niet zou verkopen, omdat iedereen terugdacht aan de witte Zin-dagen en ze dachten dat het leuk zou worden. En zo kwam er uiteindelijk een soort nieuwere generatie door die niet alle problemen had met Rose en zoals blozende wijn uit de witte zin-dagen in de jaren 80 en 90. Dus ik vind het gewoon geweldig dat er droge rozen zijn en we kunnen er toegang toe hebben en er zijn zoveel verschillende soorten te krijgen en er is een verscheidenheid aan winkels en ja, ik denk gewoon dat rozen zo goed passen bij de zomer en het warme weer . Dus ik denk dat dat mijn doel is als ik Sonoma Cutrer Chardonnay niet drink.

Samantha Sette 37:31

Dat is zo interessant. Ik heb het gevoel dat ik ben opgegroeid tussen mensen waar het is alsof Rose het ding is. Weet je, net als Rose was dat wijn. Niemand dronk rode of witte wijn. Het was Roos. Dat heb ik nooit geweten. Dat was niet echt iets groots. Even een paar decennia terug. Dat is gek.

Cara Morrison 37:46

Nou, het was een groot wit Zin Shutter Home. Vroeger. Ja. En toen, maar toen was het zo. Ja. Iedereen dacht gewoon: oh, als het roze is, is het lief. Ik ga het niet aanraken. En dus was het zo geweldig. Toen we die knop konden omzetten en naar het drogen van rozen konden gaan. Het was precies zo dat er nog een overwinning was

Samantha Sette 38:12

Eén ding dat ik leuk vind aan die ene boom, is dat ik me een getuigencollectief voel. Het is niet alleen wijngaardspecifiek. Het is voor iedereen, het is voor iedereen. Het is een zeer collaboratieve, vreugdevolle, je weet wel, gedeelde passie, die ik voel

Cara Morrison 38:24

Weet je, en het mooie van de wijnindustrie is dat we zo vriendelijk tegen elkaar zijn. We hebben allemaal samen gestudeerd, we hebben samen op een wijnmakerij gewerkt en stage gelopen, we zien elkaar op beurzen, het is gewoon zo dat iedereen elkaar een beetje kent in de wijn, en er deel van uitmaakt. Het is op die manier een heel kleine industrie en we werken samen. Dus we maken handelsgroepen zoals ik een tijdje deze groep genaamd Charda-nerds heb gemaakt. En we kwamen samen en praatten gewoon over Chardonnay en nerdy Chardonnay-dingen over het wijnmaken, en deelden experimenten en dingen die we in de wijnmakerij deden en deelden gewoon kennis. Het is een zeer collaboratieve samenwerking in de hele sector.

Samantha Sette 39:06

Het klinkt vooral in het westen van Californië, waar het hier allemaal geconcentreerd is.

Cara Morrison 39:12

Precies. Maar zelfs de kleine regio's, weet je, ze komen echt samen. Ik heb gewerkt aan de oogst in Long Island, New York, lang geleden, en weet je, ze kwamen samen en deden soortgelijke dingen omdat het een klein beetje was en ze probeerden het te promoten binnen en ideeën delen en overal doe je dat, zoals wat daar aan de hand is. Zoals aan het begin van elke oogst begin je je vrienden te bellen. Krijg je dit? Zie jij dit ook? En wat moeten we hier volgens jou mee doen? Wat zijn jouw ideeën? Dus jullie stuiteren altijd ideeën met elkaar af? En mijn man is wijnmaker. Ik heb dus een soort interne adviseur voor elkaars huisadviseurs. Dus de geweldige gesprekken tijdens het eten gaan niet over het drinken van wijn en dat we er gewoon over beginnen te praten en verschillende ideeën hebben.

Samantha Sette 39:56

Nou, heb je nog een laatste woord? Ik wil de tafel openen met alles wat je wilt delen, of het nu gaat over wijn, Chardonnay, wat wijn is, of jezelf en je reis, alles wat je wilt delen voor de wijnliefhebbers die er zijn .

Cara Morrison 40:10

Oh, jongen, ik had iets moeten laten bewaren. Ja, ik denk dat het enige wat je kunt zeggen is dat het gewoon blijft genieten en van wijn houden en nieuwe dingen proberen. Ik bedoel, het leukste van wijn is de ontdekking. En weet je, het is superleuk om naar verschillende wijnhuizen en proeflokalen te gaan en te zien wat ze hebben, of gewoon verschillende wijnen te proeven waar je nog nooit van hebt gehoord. Per glas, natuurlijk, probeer Sonoma Cutrer Chardonnay wanneer je kunt, maar ook ontdekken en zien wat er is, is een van de leukste onderdelen.

Samantha Sette 40:48

Absoluut weten wat je leuk vindt, maar open staan ​​voor wat er nog meer is en die ervaring opdoen. Ik ben daar absoluut dol op. En Cara, het was een genot om met je te praten en je dankbaarheid te uiten. Ik weet zeker dat onze luisteraars hetzelfde voelen. En daarmee was het geweldig om vandaag met je te praten.

Cara Morrison 41:05

Bedankt, Sam, het was ook leuk om met jou te praten.

Jacy Topps 41:13

Geen enkele wijn inspireert zoveel sterke meningen als Chardonnay over eikenhout of niet over eikenhout, kaasjeskruid of niet zacht. Zoals de meeste druiven zal Chardonnay zich anders uiten, afhankelijk van het terroir en de verrijking. Met zoveel Chardonnay-producenten over de hele wereld zijn de stijlen eindeloos. Dus misschien moeten wij als wijndrinkers proberen een open geest te behouden. Wat zijn uw gedachten? Als je de aflevering van vandaag leuk vindt, lezen we graag je recensies en horen we wat je ervan vindt. U kunt ons uw opmerkingen en vragen e-mailen via podcast op Wine Enthusiast. dotnet hey, waarom vertel je je wijnminnende vrienden niet om ons eens te bezoeken, je kunt je abonneren op deze podcast op Apple, Google, Spotify en waar dan ook die naar podcasts luisteren. Je kunt ook naar de backslash-podcast van Wine Enthousiast.com gaan voor meer afleveringen en transcripties. Ik ben JC tops. Bedankt voor het luisteren